hallo heb binnen een week jonge kerkuil van vier weken oud nu zit ik met twee vragen . moet ik er drinken bijzetten of haalt hij zijn vocht uit kuikentjes (bloed) heb maar bang dat ik er kommetje in zet dat hij zich verdrinkt . ga hem in het begin binnen houden en ben buiten voilere aan het maken welke dikte van palen moet ik gebruiken
grz fille
Geplaatst: Vr Mei 11, 2012 7:00 am
fille
gebruiker
is precies moeilijke vraag laat al maar bel wel eens naar dierenarts
Geplaatst: Vr Mei 11, 2012 8:38 am
fantom
Valkeniers.be WebTeam
Is dit jou eerste ervaring met uilen?
Zoja, dan lijkt het met niet slim om een uil van 4 weken zonder begeleiding in huis te nemen.
Heb je deze vragen al aan de kweker voorgelegd? Wat is zijn/haar raad en advies?
ps.: ik hoop dat je meer geduld hebt met de vogels dan met je berichten!
re
Geplaatst: Vr Mei 11, 2012 10:12 am
Daniels
gebruiker
Fille ,
inderdaad is het wat laat om inlichtingen te vragen, een kerkuil van 4 weken en je weet niet veel dat gaat niet goedkomen.
En een kuiken heeft heeeeeel weinig bloed. Op 4 weken moet je weten wat je hem moet geven en alleen met kuiken kom je niet toe.
ook zal hij juist dan zijn karakter vormen en hij/zij kan dan erg aggresief op de rug gaan liggen als je niet weet hoe te handelen.
Doe geen impuls aankoop, leer, kijk, doe info op , ga langs bij mensen die er verstand van hebben.... kijk de kerkuilen kosten nu nog 40€ met papieren maar er komt veel meer bij kijken.
Sorry maar mijn eerste gevoel is dat ik hier toch met een grappen maker te maken heb .